Om burn-out te voorkomen is het belangrijk om in een druk leven je grenzen te bewaken. Pas jezelf niet altijd te veel aan, maar oefen jezelf als je rust en zorg ervoor dat je voldoende beweegt. Probeer tekenen van stress te herkennen en neem ze serieus. Wil je testen of je een burn-out voelt? Doe dan de online zelftest van Lentis en lees de volgende tips om burn-out te voorkomen. Erken dat je een probleem hebt Soms is het moeilijk om toe te geven dat je een probleem hebt. Als uw collega’s of vrienden de werkdruk aankunnen, toch? Dat is een verkeerd idee. Iedereen heeft verschillende energieniveaus, talenten, zwakheden en persoonlijkheidskenmerken. Hierdoor kan de ene persoon een bepaalde toestand behouden terwijl de ander zijn leven verliest.

Praat erover door een vriend of collega te vertellen dat u denkt dat u uitgeput bent en dat u goed kunt opschieten met uw vriend of collega. Ga naar de hemel! Je bent misschien niet de enige die het soms goed met anderen kan vinden. Denk hardop na en u zult snel ontdekken hoe ernstig uw symptomen zijn. Wie weet kan een vriend of collega u helpen bij het vinden van een oplossing. Bespreek samen de oorzaken van vermoeidheid. Hoe behandel je bepaalde dingen anders? De ervaring en vaardigheden van dierbaren kunnen inzicht geven en u helpen herstellen. Mindfulness Een kleine techniek om jezelf meer bewust te maken van je lichaam is het proces van mindfulness. Je leert beter te luisteren naar stresssignalen uit je lichaam. Dit maakt het voor u gemakkelijker om in te grijpen als u de grens oversteekt. Daarnaast zijn mindfulness-lessen jouw momenten om te ontspannen en tot rust te komen.

https://www.ndoorherstel.nl/over-ndoor/