Een blessure kan erg vervelend zijn, vooral wanneer je er alles aan doet om het te voorkomen. Je altijd warming ups en cooling downs doen, maar wanneer je dan toch tijdens het sporten je spieren overbelast, heb je alweer een blessure te pakken. Vet irritant dus. Hoe herstel je dan nu zo snel mogelijk van een blessure om weer te kunnen gaan sporten? 

Een snel herstel

Is er niks anders wat jij leuk vind om te doen dan sporten maar heb je een blessure? Ja dat kan inderdaad heel lastig zijn omdat je nu natuurlijk even niks meer kan en mag doen om je spieren te laten rusten. Maar zorg je nu voor een snel herstel dat je weer kunt gaan sporten? Daar zijn een aantal stappen voor;

  • verleg je motivatie. Kijk naar de situatie van voor je blessure en werk er zo hard mogelijk aan om weer terug te komen waar je was geëindigd.
  • stel nieuwe doelen. Door je blessure begin je weer bij af, dus wanneer je weer opnieuw begint stel dan voor jezelf nieuwe doelen om die te behalen.
  • creëer verantwoordelijkheid. Dit is wel een belangrijk punt. Wanneer je namelijk zelf geen verantwoordelijkheid hebt om te stoppen met sporten tijdens je blessure, zul je het alleen maar erger maken dan dat het al is. 

Bezoek een fysio

Ook een bezoek aan Fysio Effect kan jou helpen om van je blessure af te komen. Zij weten namelijk precies hoe zij met allerlei soorten blessures aan de slag moeten gaan zodat jij snel weer kunt sporten. Ga dan ook regelmatig naar een fysio omdat één keer erheen gaan gewoon geen zin heeft. Een fysio zal dit zelf ook aangeven, maar zal ook zeggen wanneer de behandelingen klaar zijn en jij weer eindelijk kunt gaan sporten. Fysiotherapeut Zoetermeer probeert jou dan ook te helpen om zo snel mogelijk van je blessure af te komen door de blessure te onderzoeken, te behandelen en jou eventueel wat oefeningen laat doen zodat je er in de toekomst ook niet meer echt last van zult krijgen. Ze behandelen niet alleen de blessure zelf, maar ook delen eromheen zodat daar in ieder geval niet zo makkelijk meer blessures kunnen ontstaan. Wanneer je namelijk elke keer last hebt van dezelfde blessure wordt je er natuurlijk ook niet echt meer vrolijk van en om nou elke keer naar de fysio te gaan als je weer last hebt, is ook zonde van het geld in principe. Doe daarom altijd een warming-up en cooling-down om een groot deel van blessures te voorkomen.